zondag, december 25, 2005

Zalig Kerstmis!

Sabaidee, (goeiendag)

Er zijn alweer enkele dagen gepasseerd sinds onze laatste update, en we hebben weer heel wat beleefd!

Na Savannaketh reden we naar Thakek, waar we logeerden in een gezellig guesthouse met een leuk kampvuur 's avonds. 's Anderendaags gingen we op ontdekkingstocht doorheen de jungle waar we enkele grotten tegenkwamen. Het spectaculairste van deze tocht was ongetwijfeld onze zwemtocht in een van deze grotten. Stel u voor: een pikkedonkere grot, 600 m lang en water tot 6 meter diep, een gids die geen engels kon en gewond raakte aan zijn knie waardoor wij hem naar buiten moesten loodsen. Hier hebben we dus nogmaals dapper onze angsten overwonnen!!

Na Thakek was het de beurt aan Vientiane, de hoofdstad van Laos waar we de kerstdagen gingen doorbrengen. De eerste twee dagen kunnen we samenvatten als volgt;slapen, eten,drinken en winkelen voor onze kerstoutfit op de plaatselijke Morning Market.

Om Kerstavond in stijl door te brengen ( We zijn dan ook maar een keer in azie tijdens Kerstmis ) hebben we een nachtje geboekt in dit Green Park Boutique Hotel. Neem een kijkje op www.greenparkvientiane.com en wees jaloers!


Ons Christmas Eve Dinner bestond uit:
- spinazieroomsoep
- gerookte zalm met asperges en camembertsaus
- gegrilde kalkoen met patatjes in de schil
- chocomousse met mangosausje


Aangezien dit gezellig hotel nog maar een maand open is en wij bijna de enige gasten waren, werden we er dik in de watten gelegd met glaasjes wijn, nootjes en een kerstkaartje!
Het was wel zalig om eens te slapen in een propere kamer met een zachte, echte matras, een donsdeken en een lekker warm bad.

Vandaag, op Kerstdag, zijn we naar een naburige tempel geweest waar Karen en Ine genoten hebben van een stoombad met kruiden en een traditionele Laotiaanse massage. Duizend keer beter dan de Khmer - motmassage van Siem Reap.

Vanavond gaan we uiteten met Irene en Gracia, twee Zwitserse meisjes waar we de laatste dagen mee optrekken. Tot de volgende!




Op weg naar de griezelige grotten







Ons hotel











Bij de kerstboom

6 Comments:

Blogger de vrijwilligers said...

Zalige kerstmis!!!

Man wat ben ik jaloers dat ik ni meer daar kan zijn...

Vier nieuwjaar goed en ik ben al benieuwd naar jullie verhalen in januari..

Tot dan

Groetjes Liesbeth

22:01  
Anonymous Anoniem said...

beste Karen,
vandaaag 26/12/05 zijn wij allen samen bij Léon en Brigitte. Wij denken aan jou hoe goed het ginder achter is! Wij weten dat jij geen problemen hebt! Wij wensen jou en je vriendinnen een fantastisch Kerst- en Nieuwjaarsfeest! Vele groeten van de ganse familie Vermeesch! Nonkel Axel en Leen!

23:35  
Anonymous moeke boechout said...

Dag Ellen,blij weer nieuws te hebben ontvangen nu beginnen wij af te tellen naar jullie thuiskomst
dag he

20:13  
Anonymous Anoniem said...

Beste Karen,
Inderdaad je maakt ons wat jaloers!
Mogen Axel 3 dagen kliniek voor schouderoperatie.
Geniet nog wat verder,
Groetjes en kussen van tante Anita en Nonkel Axel

01:07  
Anonymous Jorian said...

Hallo aan de drie gelukzakken,

Het is hier met Jorian. Je weet wel, die gast die mee was met jullie naar Siem Reap :-. Ook ik ben niet als Liesbeth stikjaloers dat ik er allemaal niet bij kan zijn. Maar ja, men kan het niet alles hebben in het leven.
Ik hoop dat jullie van de kerstavond en kerstdag hebben genoten bij een heerlijke tropische temperatuur, want hier in België is het momenteel barkoud en aan het sneeuwen. Kortom, ik krijg weer heimwee als ik al jullie verhalen. Soit, genoeg gezaagd, want ik moet weer gaan verder doen met men werk. Ik ben namelijk volop bezig met mijn nachtdienst en het is nu 4u 30 's morgens Belgische tijd. Tijd dus om de flessen op te warmen voor de pasgeborenen.

Dikke kussen vanuit het koude en winterse België

Jorian

10:25  
Anonymous tante bea said...

Lieve Karen,
ik wens jou en je vriendinnen een heel mooi eindejaar op 'zijn Laos 'toe!!!!Geniet er 100% van, het zou kunnen de laatste keer zijn in zo'n ver land!
Voor mijn privé wensen stuurde ik je een mailtje.
Nog een dikke nieuwjaarskus van je meter!

03:13  

Een reactie plaatsen

<< Home