vrijdag, december 30, 2005

Onze eerste dagen Vangvieng

Ons vervolg:

Maandag reden we in ons minibusje uit Vientiane richting Vangvieng doorheen de beginnende heuvels. Ons ritueel wanneer we op een nieuwe plaats terechtkomen is: op zoek gaan naar een guesthouse, ons installeren, op verkenning gaan, eten en rusten. Dus ook die dag gebeurde hetzelfde.

Dinsdag gingen we de natuur van Noord-Laos verkennen. We wandelden tussen de rijstvelden door naar een klein bergje dat we beklommen. Op de top bewonderden we het mooie uitzicht.
Een grot gingen we eveneens bezoeken. Tussen de spinnen door, die tegen de grotwanden naar ons gluurden, .......

Woensdag besloten we te gaan 'tuben' ( m.a.w. liggend in een camionband dobberend op het water). We werden een 6-tal km verderop gedropt met ons vervoermiddel, de band. We lieten ons met de stroom meedrijven langs de bergen en de plaatselijke cafeetjes waar je bij het kopen van een drankje een sprong mocht wagen van een 10-meter hoog plateau in de Song rivier.

De dag nadien vonden we dat we nog maar eens nood hadden aan een josdag, rustdag. En Vangvieng is daar de ideale plaats voor. We installeerden ons met een boekje en drankje langs de rivier en bewonderden 's avonds (nog maar eens) de zonsondergang. Daarna hebben we ons weer genesteld in een van de vele caffeetjes. Hier kan je vanuit de kussens naar alle afleveringen van Friends kan zien terwijl je geniet van een fruitshake of iets anders lekkers.

Omdat we gisteren niet al te veel hadden gedaan, vonden we het niet slecht om vandaag in actie te schieten. Een trektocht doorheen de bergen. Omdat we blijkbaar de enige toeristen waren die zich voor die tocht hadden ingeschreven hadden we onze persoonlijke gidsen, Mister Loo en Mister Why.
Doorheen de dichtbegroeide natuur wandelden we naar een waterval. Daar maakten we een vuurtje en barbequeden op z'n Laotiaans. Verder kwamen we een berg tegen die we via een grot konden doorkruisen. Moedig met de fakkels in de handen wandelden en kropen we naar de andere kant van de berg.

en nu op naar het nieuwe jaar, 2006...
Via radio donna hebben we het over heel Belgie verspreid, maar voor diegenen die het niet hebben gehoord: Een gelukkig nieuwjaar!

Ellen, Karen en Ine

5 Comments:

Anonymous moeke boechout(ellen) said...

Hallo Karen,Ine en Ellen proficiat 't is jullie weeral eens gelukt om enkele mooie dagen door te brengen 'k zou zeggen doe zo voort hier is het putje winter met sneeuw en gevaarlijk op de baan geniet er dus van nog 20 dagen.tot dan

22:29
Anonymous Anoniem said...

Alhoewel het daar bij jullie nog geen Nieuwjaar is, alvast een gelukkig nieuwjaar vanuit Vlaanderen voor Karen en haar vriendinnen van Tante Anita en Axel

04:38
Anonymous vera(mama van ellen) said...

gelukkig nieuwjaar voor jullie vanuit meerhout .geniet nog deze jullie laatste weken van de mooie reis en wij tellen af naar het weerzien in zaventem.groetjes van heel de familie vanhulle en speciaal aan tante ellen:bedankt voor de leuke kado vanwege de jarige floor.

04:10
Anonymous Superzus Kristel said...

Hey ellen,
heppie noew jier! gelukkig dat je met oudjaar niet thuis was, kon ik in je bed slapen :-)
Oppassen voor tsunami's en andere overstromingen ginder, en voor de rest: geniet er nog van! Voor je't weet sta je weer met je twee stinkvoeten in het koude en natte Belgiƫ! Steek aub een stukje zon in je rugzak als je terugkomt, we kunnen het gebruiken hier....

20:51
Anonymous Online Cheating said...

The authoritative answer, it is tempting...